موقف أبى الحسن الأخفش ( سعید بن مسعدة ت 215 ) من القراءات المتواترة فى کتابة معانى القرآن
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
موقف الإسلام من الشعر
قد تحری الفصحاء والبلغاء قدیما و حدیثا فی إبداء اتجاهاتهم الفکریة و تحلیة رؤسهم المخبوءة فی قالب الشعر لما للشعر من جرس و موسیقی تجعله أبلغ تأثیرا علی الفکر والوجدان و أکثر استجابة للحفظ، و أسرع مخامرة للنفس، و أقوی لصوقا بالقلب. و لا ترتبط ظاهرة الشعر بالحضارة، بل کانت موجودة عند کل الأمم، فالشعوب البدائیة کان لها شعر أیضا، و لکن العرب بفطرتهم مطبوعون علی الشعر لبداوتهم و ملاءلمة بیئتهم لتربیة...
متن کامل«غریب القرآن» ابان بن تغلب
ابان بن تغلب (م 141 ق) از سرآمدان شاگردان مکتب اهل بیت: بود که افتخار همراهی امامان معصوم زمان خود را داشت. مهارت وی در علوم گوناگون به شخصیت او جامعیتی بخشید که هم شیعه و هم اهل سنّت را به ستایش وا داشت. ابان، معارفی ناب آموخت و همزمان به پرورش و تدوین آنها پرداخت. تألیفات ابان همچون انبوهی از نگاشتههای عصر وی به دست ما نرسیده است؛ اما میان آثار موجود میتوان محتوای آن...
متن کاملتفسیر شناخت «من وحی القرآن»
تفسیر «من وحی القرآن» اثر گرانسنگ سید محمد حسین فضل الله است. این تفسیر در قالب تفسیر ترتیبی و در 24 مجلد به زیور طبع آراسته شده است. در این تفسیر، سه روش تفسیر قرآن به قرآن، تفسیر روایی و تفسیر عقلی مورد بهرهبرداری نویسنده قرار گرفته و دو روش تفسیر علمی و تفسیر حرفی مردود خوانده شده است. برخی ویژگی های مهم این تفسیر عبارتاند از: پرهیز از ورود به مباحث غیر تفسیری، گزیدهگویی، فایدهگرایی، پی...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: مجلة الآداب والعلوم الإنسانیة
سال: 2007
ISSN: 1110-4341
DOI: 10.21608/fjhj.2007.131450